Žáci integrovaní na základní škole a jejich další vzdělávání ve střední škole pro tělesně postižené – Bc. Lenka Galandrová
Bc. Lenka Galandrová
Master's thesis
Žáci integrovaní na základní škole a jejich další vzdělávání ve střední škole pro tělesně postižené
Pupils Integrated at Elementary Schools and Their Further Education at the Secondary School for the Physically Impaired
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na již uskutečněné integrace a na analýze šesti případových studií vybraných informantů, kteří si za své další vzdělávání vybrali školu pro tělesně postižené, zjišťuje důvody, které je k tomu vedly. Cílem bylo objasnit, proč neměli zájem se vzdělávat ve střední škole „běžného“ typu mezi intaktními vrstevníky. Záměrem diplomové práce nebylo stavět se proti inkluzivním snahám …moreAbstract:
The thesis deals with the formerly realized integrations. With the help of an analysis of the six case studies for chosen informants, who decided to continue in their education at the school for the physically impaired, the thesis presents the reasons for such decision. The aim of the thesis was to clarify why they didn’t want to study at the „normal“ secondary school together with their intact schoolmates …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hlzwy/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 5. 2017
- Supervisor: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
GALANDROVÁ, Lenka. \textit{Žáci integrovaní na základní škole a jejich další vzdělávání ve střední škole pro tělesně postižené}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2017. Available from: https://theses.cz/id/msj7xo/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Special Education for Upper Secondary School Teachers
Theses on a related topic
-
Czech Secondary School Students' Preferences for and Perceptions of Indirect and Direct Corrective Feedback on Writing
Natálie Krejčířová -
Life and Institutions of English Speaking Countries in Textbooks for Secondary School
Michaela Šafářová -
Upper Secondary School Students' Motives and Preparation for the C1 Advanced
Daniela Paličková -
Utilization of YouTube for autonomous learning purposes among Czech secondary school students
Sabina Sedláková -
Upper Secondary School Students’ Perceptions about Learner Autonomy in Preparation for B2 First
Martina Ambrozová -
Distance Learning for ESL Learners at Upper Secondary Czech School
Marek Svajčík -
Profesní etika pro střední zdravotnické školy - výukové materiály pro žáky s metodickými pokyny pro odborné učitele
Hana Minaříková -
Metodické listy pro výtvarné techniky spojené s košíkářstvím určené pro volnočasová zařízení
Petra Lorencová