Mgr. Martina Holubová
Master's thesis
Gender a třídní klima
Gender and a classroom climate
Abstract:
Tato magisterská diplomová práce je věnována tématu třídního klimatu v koedukovaných a nekodeukovaných třídách na středních školách. Srovnáním, jak třídní klima vnímají žáci v dívčích a chlapeckých třídách a ve třídách smíšených a oddělených. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, a to teoretickou a empirickou. Teoretická část pojednává o rozdílnosti mezi genderem a pohlavím, zejména pak projevy rozdílných …moreAbstract:
This master’s thesis deals with the issue of classroom climate in coeducational and non- coeducational classes in secondary schools. It puts emphasis on the comparison of classroom climate in girlish and boyish classes and in mixed and single-sex classes. This thesis is divided in two main sections, theoretical and empirical. The theoretical part discusses the difference between the gender and the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 1. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bolvm/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2014
- Supervisor: doc. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Pedagogy
Theses on a related topic
-
Ověřování vlivu programu primární prevence zaměřeného na třídní klima u studentů gymnázií
Aneta Lekešová -
Porovnání názorů žáků základní školy standardního a alternativního (waldorfského) typu na aktuální a preferované klima školní třídy
Edita Vrbová -
Klima školní třídy a dynamika jeho proměn ve specifických podmínkách koedukovaného a nekoedukovaného kolektivu
Naděžda Mastíková -
Transgender dítě na základní škole v kontextu třídního a školního klimatu
Milena Rulcová -
Psychomotor in English Lessons and its Effect on Classroom Climate
Tereza Štipčáková