Poetika filmů noir Otto Premingera – Bc. Tereza PÍCHOVÁ
Bc. Tereza PÍCHOVÁ
Master's thesis
Poetika filmů noir Otto Premingera
Neoformalistic analysis of Otto Preminger's film noir
Anotácia:
Diplomová práce se zabývá analýzou stylových a narativních filmových složek šesti filmů noir režiséra Otto Premingera. Analyzovanými filmy jsou Laura (1944), Padlý anděl (1945), Ve víru (1949), Tam, kde ulice končí (1950), Třináctý dopis (1951) a Andělská tvář (1953). Práce metodologicky vychází z neoformalistického přístupu popsaného Davidem Bordwellem a Kristin Thompsonovou v knihách Umění filmu …viacAbstract:
The subject of this master's thesis is the analysis of stylistic and narrative film elements in six film noirs directed by Otto Preminger. These are the following: Laura (1944), Fallen Angel (1945), Whirlpool (1949), Where the Sidewalk Ends (1950), 13th Letter (1951), and Angel Face (1953). The methodology of the thesis stems from the neoformalist approach described by David Bordwell and Kristin Thompson …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 5. 2020
Obhajoba závěrečné práce
- Vedúci: Mgr. Milan Hain, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
PÍCHOVÁ, Tereza. Poetika filmů noir Otto Premingera. Olomouc, 2020. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
The History and Theory of Drama and Film / Film, Theatre, TV and Radio Studies
Práce na příbuzné téma
-
Historický komentář skrz krimiseriál: Neoformalistická analýza seriálu Rédl
Chris Palkosků -
Proměny trojice kriminálních filmů Vladimíra Čecha 105 % alibi (1959), Kde alibi nestačí (1961), Alibi na vodě (1965)
Veronika ZÝKOVÁ -
Ambiciózní poupátka a asertivní pistolník. Neoformalistická analýza filmu Limonádový Joe.
Pavla Vytisková -
Konstrukce významů paralelních scén: Neoformalistická analýza snímku Výchozí bod (2014)
David LEKEŠ -
Konstrukce významů paralelních scén: Neoformalistická analýza snímku Výchozí bod (2014)
David LEKEŠ -
Motiv duality ve filmu Padlý anděl
Tereza PÍCHOVÁ -
P: Tam, někde tam
Lenka Sedláčková -
P: Kde bolo, tam bolo / Zátopová oblasť - Liptovská Mara
Peter Drežík
Názov
Vložil
Vložené
Práva