Public Relations jako možný prostředek k manipulace s veřejným míněním – Bc. Petr Šťastný
Bc. Petr Šťastný
Master's thesis
Public Relations jako možný prostředek k manipulace s veřejným míněním
Public Relations as a possible means to manipulate public opinion
Abstract:
Diplomová práce analyzuje možná rizika plynoucí z rostoucí moci nadnárodních společností. Text nastiňuje původ této moci a její využití při aplikaci nástrojů marketingové komunikace. Zvláštní pozornost je pak věnována jednomu z nich - public relations. Jedná se především o kritický pohled na danou problematiku, který je rozšířen o případovou studii zneužití moci a public relations ze strany vybrané …moreAbstract:
This diploma thesis analyzes the probable risks ensuing from increasing power of the multinational companies. The text outlines the origin of this power and its usage within the application of the marketing communication instruments. A special focus is driven on one of the powers, i.e., public relations. The critical view of the assigned issue prevails. The view is further developed in additional study …moreKeywords
Ekonomická transformace nadnárodní společnosti rizika zneužití moci nástroje marketingové komunikace public relation manipulace veřejné mínění. Economic transformation multinational companies risk abuse of power tools of marketing communications public relations manipulation public opinion.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/sbnsr/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
K současným nejvýznamnějším okolnostem formujícím veřejné mínění
Vít Kopáček -
Company's strategy of marketing communications
Sandhiya Suresh -
Marketing a marketingová komunikace olympijských her
Anna Grygoryuk -
Specifika internetového marketingu pro kulturní instituce se zaměřením na obsahový marketing
Hana Blahová -
An Analysis of the Marketing Communications of a Czech Company Specializing in Regional Products
Marie Žatková -
The Marketing Communications of ŠKODA AUTO a.s.
Pavlína Rýparová -
The Marketing Communications of the PSG Zlín Ice-hockey Club
Lukáš Konvičný -
The Analysis and Improvement of the Marketing Communications Mix of POLÁK WINERY, s.r.o.
Mário Polák