Ing. Petr Přikryl

Bachelor's thesis

Přesvědčování prostřednictvím emocí. Analýza konkrétní televizní reklamy zaměřené na děti mladšího školního věku

Convincing through emotions. Analysis of concrete television advertisement aimed at children of younger school age
Abstract:
Cílem mojí bakalářské práce je objasnění vlivu televizní reklamy na děti a propojení reklamy a psychologie v marketingové komunikaci. Zabývám se úlohou emocí při tvorbě dětské televizní reklamy. Zaměřuji se na praktické potvrzení hypotézy týkající se některých prvků v reklamě určené dětem mladšího školního věku.
Abstract:
Goal of my Bachelor Work is clarifying of influence of television advertisement to children and connection of advestising and psychology in marketing communication. I am concerned with a function of emotions during creation of child television advertisment. I concentre for a practical confirmation of hypothesis dealing with some elements in advertising aimed at children of younger school age.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Iva Petrová
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication