Pavlína Liscová

Bachelor's thesis

Marketing kulturních a vzdělávacích akcí v knihovnách na příkladu Městské knihovny v Lounech a Knihovny K.H. Máchy v Litoměřicích

Marketing of cultural and educational events in libraries on the example of the Municipal Library in Louny and the K.H. Mácha Library in Litoměřice
Abstract:
Práce popisuje a hodnotí marketingový mix využívaný při pořádání kulturních a vzdělávacích akcí v knihovnách. Sleduje proměnu knihoven z pouhých půjčoven knih v multifunkční centra a nové nároky, které to klade na jejich management. Na základě rozhovorů i dotazníků sleduje tuto proměnu v konkrétních knihovnách. Cílem práce je srovnat nástroje marketingového mixu při pořádání kulturních a vzdělávacích …more
Abstract:
The thesis describes and evaluates the marketing mix used in organizing cultural and educational events in libraries. It monitors the transformation of libraries from mere book rentals to multifunctional centers and the new demands placed on their management. Based on interviews and questionnaires, it monitors this change in specific libraries. The work aims to compare the marketing mix tools in organizing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2022
  • Supervisor: Vojtěch Kouba
  • Reader: Irena Tyslová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/86537