Bc. Tereza Šmolíková

Master's thesis

Spotřební chování současné mladé generace

Consumer Behavior of the Young Generation
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na spotřební chování současné mladé generace s důrazem na jeho využití v marketingu. Popisuje hodnoty a hodnotovou orientaci mládeže a charakterizuje faktory, které je utvářejí a ovlivňují. Definuje generaci Y, psychické aspekty adolescence a jejich vliv na spotřební chování. Autorka rozebírá pojmy spojené s životním stylem, tedy samotný životní styl, spotřební chování a …more
Abstract:
The thesis focuses on the consumer behavior of the young generation with emphasis on its use in marketing. It also focuses on values and value orientation of youth and the factors that shapes and influences these values. This thesis also defines Generation Y, the psychological aspects of adolescence and their influence on consumer behavior. They also defines the terms lifestyle, consumer behavior and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2016
  • Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication