Bc. Barbora Flegelová

Diplomová práce

The role of socio-cultural factors of a selected country for developing marketing communication tools of a selected company: A case study

The role of socio-cultural factors of a selected country for developing marketing communication tools of a selected company: A case study
Anotace:
This thesis aims to demonstrate that culture plays an important role in social marketing of international non-profit organizations by conducting a case study about SOS Children’s Villages. In order to map the public perception of the SOS Children’s Villages in the Czech Republic and in France, the cultural theories of Hofstede, Fadrhonc & Wursten are adopted.
Abstract:
This thesis aims to demonstrate that culture plays an important role in social marketing of international non-profit organizations by conducting a case study about SOS Children’s Villages. In order to map the public perception of the SOS Children’s Villages in the Czech Republic and in France, the cultural theories of Hofstede, Fadrhonc & Wursten are adopted. While using Hofstede’s framework of …více
 
 
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 10. 2015

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 5. 11. 2015
  • Vedoucí: Mgr. Dagmar Sieglová, M.Ed.
  • Oponent: prof. PhDr. Petr Matějů, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správní