Bc. Michaela Marešová

Bachelor's thesis

Domácí a ústavní péče o děti s těžkým zdravotním postižením

Home and Istitutional Care for Seriously Disabled Children
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou domácí a ústavní péče o děti s těžkým zdravotním postižením. Jejím cílem je charakterizovat specifika domácí a ústavní péče o děti s těžkým zdravotním postižením, a dále zmapovat situaci v rodinách a ústavech, vychovávajících dítě s těžkým zdravotním postižením a vliv tohoto postižení na rodinu. Práce je zpracována ve dvou částech, teoretické a praktické. Teoretická …more
Abstract:
Bachelor thesis deals with home and institutional care for seriously disabled children. It´s aim is to define specifics of care for these children, to describe situation in families and institutions educating a seriously disabled child, and impact of disability on a family. There are two parts of the thesis theoretical and practical. The theoretical part of bachelor thesis, with help of specialized …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2014
Accessible from:: 23. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 5. 2014
  • Supervisor: PhDr. Dušana Chrzová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Marešová, Michaela. Domácí a ústavní péče o děti s těžkým zdravotním postižením. Liberec, 2014. bakalářská práce (Bc.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 23.4.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 23. 4. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Bachelor programme / field:
Special Education / Special Education for Preschool Teachers