Nikola Hausmannová

Bachelor's thesis

Vliv národní kultury na kulturu firmy

Influence of national culture on company culture
Abstract:
Předmětem bakalářské práce je zjistit, jaké aspekty národní kultury jsou vnímány pozitivně a přispívají k úspěchu firmy a naopak, které aspekty kulturního původu jsou překážkou a způsobují ve společnosti problémy. Na základě Hofstedeho indexů byla v podniku TPCA uskutečněna analýza následujících 5 dimenzí: malá/ velká vzdálenost moci, individualismus/ kolektivismus, maskulinita/feminita, vysoké/ nízké …more
Abstract:
The aim of this thesis is to find out which aspects of national culture are perceived positively and contribute to the success of the company and vice versa, which aspects of cultural origin are an obstacle and cause problems in society. According to Hofstede indices, author of the thesis analyzed the following 5 dimensions at TPCA: small / long distance of power, individu-alism / collectivism, masculinity …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Michaela Kotková Stříteská, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Hausmannová, Nikola. Vliv národní kultury na kulturu firmy. Pardubice, 2020. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správní