Jarmila Geletová

Bachelor's thesis

Evaluation of Listening Exercises from the Perspective of Everyday Listening in Lower-Secondary Education

Textbook Evaluation: Focus on Listening
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the occurrence of authenticity and elements of everyday listening in listening exercises in the selected textbook. The theoretical part deals with the definition of listening. Furthermore, it explores the different possibilities of listening in the classroom. Nonetheless, listening exercises in textbooks are then discussed in more detail. Then, the explanation of the …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá výskytem autentických prvků a prvků související s každodenním poslechem v poslechových cvičeních ve vybrané učebnici. Teoretická část vymezuje pojem poslech a různé možnosti jeho uplatnění ve třídě. Vzhledem k tomu, že poslechová cvičení v učebnicích jsou předmětem této práce, jsou následně vice rozebrány s následným vysvětlením, proč je autentičnost důležitá a jaké …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Helena Zitková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Geletová, Jarmila. Evaluation of Listening Exercises from the Perspective of Everyday Listening in Lower-Secondary Education. Pardubice, 2020. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická