Bc. Jana Česánková

Master's thesis

Vývoj a zavedení nové pivní značky Pardál na lokální trh

The development and introduction of new beer brand Pardál to the local market
Abstract:
Tato diplomová práce analyzuje vznik nové pivní značky Pardál pro nižší a střední cenový segment a její zavedení na regionální, jihočeský trh. První část se zaměřuje na teoretické poznatky z oblasti marketingového plánování, segmentace cílové skupiny a tržního umístění produktu. Zároveň analyzuje vývoj značky, definici nástrojů komunikačního mixu a vyhodnocení úspěšnosti zavedení nového produktu. V …more
Abstract:
This thesis analyzes the development of a new beer brand Pardál, for the low-to-middle price point segment, as well as its implementation in the regional, South Bohemian market. The first section of the thesis focuses on the theoretical knowledge of marketing planning, segmentation of the target group and product placement. Additionally, it examines the brand development, defines various communication …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2013
  • Supervisor: JUDr. Petr Majerik
  • Reader: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní