Ing. Kateřina Rosická

Bachelor's thesis

Rozdíly a postupy v propagaci produktů mass-marketu a luxusních produktů ve společnosti L’Oreal Česká republika, s.r.o.

Differences and methods in promotion of mass-market and luxury products in L’Oreal Czech republic
Abstract:
Tato práce je studií a porovnáním propagačních aktivit dvou různě orientovaných značek dekorativní kosmetiky: L´Oréal Paris a Helena Rubinstein, spadajících pod skupinu L´Oréal. Jedná se o analýzu postupů a rozdílů v propagaci značek v závislosti na způsobu prodeje a cílových trzích: mass-marketu a trhu luxusního zboží, ovšem vzhledem k tomu, že obě značky patří stejné společnosti.
Abstract:
This work is a study and a comparison of promotion of two differently oriented brands of decorative cosmetics: L´Oréal Paris and Helena Rubinstein, belonging to the group of L´Oréal. It is an analysis of methods and differences in promotion depending on the way of selling and the target markets: mass-market and luxury market, taking in account that both brands belong to the same company.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2010
  • Supervisor: Mgr. Miloslava Kykalová
  • Reader: PhDr. Marek Matějka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní