Matthias Ploem

Bachelor's thesis

Marketing strategy of PepsiCo

Marketingová strategie společnosti PepsiCo
Abstract:
Srovnání marketingové strategie společnosti PepsiCo ve Spojených státech amerických s tou, která se uplatňuje v České republice. Srovnání nám umožní zodpvědět následující otázku: Je PepsiCo v České republice stejně silná jako ve Spojených státech amerických ? V první části budou vysvětleny kritické pojmy týkající se "marketingu" a "značky", které poskytnou čtenářům hlubší pochopení související s těmito …more
Abstract:
The comparison of PepsiCos marketing strategy in the United States of America to the one applied in the Czech Republic is being analyzed in order to provide an answer to the following question: is PepsiCo as strong in the Czech Republic as in the United States of America? In a first part, critical terms related to marketing and brand will be explained, to provide the readers with a deeper understanding …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 5. 2017
  • Supervisor: Přemysl Průša
  • Reader: Michiel Puelinckx

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/69425