Měření významnosti symbolů značky Toblerone – Bc. Daniel Provazník
Bc. Daniel Provazník
Master's thesis
Měření významnosti symbolů značky Toblerone
Toblerone's Brand Distinctive Assets and Their Importance
Abstract:
Práce se zabývá symboly značky, tedy znaky, které pomáhají spotřebitelům rozeznat jednotlivé značky na trhu. Její cílem je odhalení symbolů značky Toblerone a změření jejich významnosti v kontextu českého trhu. V teoretické části je vysvětlena funkce symbolů značky v praxi, jaké jsou nejčastější typy symbolů, jak symboly správně měřit a řídit. Pro dosažení cíle jsou v praktické části využity tři výzkumné …moreAbstract:
The thesis focuses on brand distinctive assets, i.e. symbols and cues that help consumers recognize individual brands on the market. Its goal is to reveal the symbols of the Toblerone brand and measure their significance in the context of the Czech market. The theoretical part explains the function of brand distinctive assets in practice, what are the most common types of symbols and how to correctly …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2024
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Provazník, Daniel. Měření významnosti symbolů značky Toblerone. Zlín, 2024. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsMaster programme / field:
Marketingová komunikace / Marketing Communications