Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky – Ing. Jakub Tolar
Ing. Jakub Tolar
Bachelor's thesis
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
The analysis of merchandising and shopping atmosphere in selected retail store
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou merchandisingu obchodní jednotky a posouzení nákupní atmosféry z hlediska nákupní atmosféry. V první části se zabývá aspekty merchandisingu, tak jak je obchody využívají k ovlivnění nákupního chování svých zákazníků. Jsou zde popsány principy merchandisingu a prvky s ním související. V metodologické části jsem se zaměřil na dva obchodní řetězce – Penny Market …moreAbstract:
This thesis deals with a detailed analysis of merchandising and shopping atmosphere created by the retails to lure and keep the customers. The first part is focused on the principles of merchandising and methods the retails use to influence the customers, merchandising methods are described therein in detail. The second part is focused on two major retails – Penny Market and Lidl. Comparative analysis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2016
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/ivu9m/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2016
- Supervisor: Ing. Roman Švec, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Hana Ezrová, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TOLAR, Jakub. \textit{Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2016. Available from: https://theses.cz/id/01hu63/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Factors influencing the customer decision-making process when choosing a destination
Klára Menšíková -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Adéla Fialová -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Veronika Mrkvičková -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Veronika Bustová -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Nikola Březinová -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Miroslav Vojta -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Hana Křížová -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Adéla Marušáková