Ing. Jakub Tolar

Bachelor's thesis

Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky

The analysis of merchandising and shopping atmosphere in selected retail store
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou merchandisingu obchodní jednotky a posouzení nákupní atmosféry z hlediska nákupní atmosféry. V první části se zabývá aspekty merchandisingu, tak jak je obchody využívají k ovlivnění nákupního chování svých zákazníků. Jsou zde popsány principy merchandisingu a prvky s ním související. V metodologické části jsem se zaměřil na dva obchodní řetězce – Penny Market …more
Abstract:
This thesis deals with a detailed analysis of merchandising and shopping atmosphere created by the retails to lure and keep the customers. The first part is focused on the principles of merchandising and methods the retails use to influence the customers, merchandising methods are described therein in detail. The second part is focused on two major retails – Penny Market and Lidl. Comparative analysis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2016
  • Supervisor: Ing. Roman Švec, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Hana Ezrová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích