Bc. Tereza Budská
Master's thesis
Green Marketing
Green Marketing
Abstract:
Cílem závěrečné práce je zhodnotit využívání prvků greenmarketingu hypermarketů Kaufland, Tesco a Albert a analyzovat vnímání a dopad těchto aktivit na spotřebitele. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definicí marketingu a, hlouběji pak definici green marketingu a jeho podkapitolami. V rámci praktické části byly analyzovány prvky green marketingového mixu …moreAbstract:
The aim of this thesis is to evaluate the use of green marketing elements by the hypermarkets Kaufland, Tesco and Albert and to analyze the perception and impact of these activities on consumers. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the definition of marketing and, in more detail, the definition of green marketing and its subchapters. The practical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 4. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2024
- Supervisor: doc. Ing. Lucie Kvasničková Stanislavská, Ph.D.
- Reader: Anna Vráblíková, externi
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme:
Podnikání a administrativa
Theses on a related topic
-
Edukační marketing v kontextu moderní marketingové komunikace
Ladislava Knihová -
Project of Marketing Campaign for Fitness Center Box-Fit Gym
Martina Vokáčová -
Green Marketing
Šárka Mokrá -
Green marketing
Hana Hrnečková -
Green marketing
Lucie Coufalová -
Zelený marketing ve vybraném podniku
Hana Demelová -
Green marketing
Šárka Kymlová -
Organic Food Market as an oportunity for SME
Nikola Laňková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights