Veronika ŽDÍMALOVÁ

Master's thesis

Fenomén cizinec v perspektivě pedagogického personálu.

Phenomenon FOREIGNER in the perspective of pedagogical staff
Abstract:
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na téma cizinec a na naše vnímání tohoto fenoménu. Její teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů, jako je kulturní diverzita, migrace, její druhy a příčiny, vymezení a vznik kulturní identity, zásady interkulturní komunikace a práce s cizinci v interkulturním kolektivu. Praktická část je zpracována na základě dotazníku určeného pro pedagogický personál …more
Abstract:
The present thesis is focused on the foreigner and to our perception of the phenomenon. The theoretical part deals with the definition of basic concepts such as cultural diversity, migration, its causes and types, the definition and creation of cultural identity, intercultural communication and the principles of working with foreigners in intercultural team. The practical part is processed on the basis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 4. 2009
  • Supervisor: Mgr. Petra Morvayová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŽDÍMALOVÁ, Veronika. Fenomén cizinec v perspektivě pedagogického personálu.. Ústí nad Labem, 2009. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 31. 03. 2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Education / Educator for special educational facilities