Šárka VIŠTEINOVÁ
Bakalářská práce
Vztah umění a poznání
The relationship between art and cognition
Anotace:
Předložená bakalářská práce zkoumá vztah mezi uměním a poznáním se zaměřením na roli estetického kognitivismu a participace diváka, dále na prohlubování našeho chápání světa prostřednictvím umění. Tato práce vychází z filozofických a teoretických perspektiv estetiky a estetického kognitivismu a tvrdí, že umění může poskytnout cenný pohled na různé formy poznání, včetně historických, kulturních, emocionálních …víceAbstract:
The submitted bachelor's thesis examines the relationship between art and cognition, focusing on the role of aesthetic cognitivism and viewer participation, and on deepening our understanding of the world through art. Drawing from the philosophical and theoretical perspectives of aesthetics and aesthetic cognitivism, this work argues that art can provide valuable insight into various forms of knowledge …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2023
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Barbora Řebíková, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
VIŠTEINOVÁ, Šárka. Vztah umění a poznání. Ústí nad Labem, 2023. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Filozofická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Filozofická fakultaUNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Základy humanitních studií / Základy humanitních studií
Práce na příbuzné téma
-
Estetický kognitivismus v divadelních hrách G. E. Lessinga a B. Brechta
Tereza Matulová -
Estetický kognitivismus
Zuzana CHALOUPKOVÁ -
Estetické hodnocení uměleckých reprezentací holocaustu
Jaroslav Krézek -
Tanec - umělecká tvůrčí činnost pro podporu osobnostního a sociálního rozvoje žáků
Tereza Chlumová -
Generativní umění: Metoda, praxe či analogie pro paradigma teorie komplexity v umění?
Johana Rybářová -
Propagace současného umění v době COVIDu - analýza online aktivit Centra současného umění DOX
Daria Dymova -
Umění jako technologie – případová studie sbírky Muzea moderního umění Olomouc
Petr Gerneš -
Student umění jako návštěvník galerie. Případová studie Krajské galerie výtvarného umění ve Zlíně.
Veronika Žídková