Bc. Karel Schejbal

Master's thesis

Brzdění nákladních vlaků v podmínkách plného dohledu ETCS

Abstract:
Tato práce je zaměřena na rešerši v oblasti dohledu ETCS na snižování rychlosti jízdy vlaku. Jsou také rozebrány brzdicí schopnosti vlaku brzděného samočinnou pneumatickou brzdou UIC. V rámci této práce je také sestaven vhodný model pro numerickou simulaci brzdění vlaku se zohledněním základních charakteristik brzdového systému UIC. Pomocí matematického modelu jsou nasimulovány různé provozní scénáře …more
Abstract:
This task is focused on research in the field of ETCS supervision to reduce of train speed. The braking capabilities of a train braked by an automatic pneumatic brake UIC are also discussed. Within this work, a suitable model for numerical simulation of train braking is also compiled, taking into account the basic characteristics of the UIC braking system. Using a mathematical model, different train …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Tomáš Michálek, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Schejbal, Karel. Brzdění nákladních vlaků v podmínkách plného dohledu ETCS. Pardubice, 2022. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera

University of Pardubice

Faculty of Transport Engineering

Master programme / field:
Transport Technology and Management / Transport Technology and Control