Analyse des Lehrwerks "Studio d B1" aus phonetischer Sicht – Bc. Kateřina Hrnčířová
Bc. Kateřina Hrnčířová
Bachelor's thesis
Analyse des Lehrwerks "Studio d B1" aus phonetischer Sicht
Analysis of textbook "Studio d B1" from the phonetic point of view
Abstract:
In my bachalor thesis, I deal with analysis of the textbook „Studio d B1“ from the phonetic point of view. In the theoretical part I describe segmental and suprasegmental side of German language and I deal the basic phonetic concepts and I explain them. In the practical part of my thesis I analyse and evaluate the textbook and the pronunciation excercises.Abstract:
Ve své bakalářské práce se zabývám analýzou učebnice „Studio d B1“ z fonetického hlediska. V teoretické části popisuji segmentální a suprasegmentálni rovinu německého jazyk a věnují se základním fonetickým pojmům. V praktické části analyzuji a hodnotím učebnici a fonetická cvičení.
Jazyk práce: German
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 12. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/prpof/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 1. 2014
- Vedúci: PhDr. Alena Kovářová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / odbor:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - German Language
Práce na příbuzné téma
-
The Impact of Phonetic Transcription on Pronunciation Proficiency
Natálie Neklapilová -
Ruská fonetická transkripce v učebnicích pro základní školy
Anna Koníčková -
Fonetický přepis češtiny: Aplikace pro Android
Katarína Petreková -
Analyse der deutschen Lehrwerke für Grundschulen aus phonetischer Sicht
Gabriela Sloupová -
Vowel Length in Pronunciation of Czech Speakers of English
Eliška PUSTÓWKOVÁ -
Vowel Quality and Stress Placement Tendencies Pronounced by Czech Speakers of English
Šárka Macková -
Imitation of English Coda-Voicing-Induced Vowel Duration Variability by Czech Learners
Daniel KOPECKÝ -
Vowel System of Young Bidialectal Adults: A Pilot Study
Vojtěch ČIERNÝ