Vývoj a pilotní ověření dotazníku pro měření epistemické nedůvěry u dospělých – Bc. Eva Mencnerová
Bc. Eva Mencnerová
Bakalářská práce
Vývoj a pilotní ověření dotazníku pro měření epistemické nedůvěry u dospělých
Development and pilot testing of a questionnaire measuring epistemic mistrust in adults
Anotace:
Cílem této bakalářské práce bylo vytvoření a ověření pilotní verze dotazníku pro měření epistemické nedůvěry, jakožto možného podkladu pro rozvoj konspiračního myšlení, u dospělých. Pro tyto účely byly na základě socio-epistemického modelu víry v konspirační teorie vytvořeny položky, jejichž cílem je zachytit epistemickou nedůvěru v instituce předávající občanům informace. Výzkumu se zúčastnilo celkem …víceAbstract:
The primary aim of this undergraduate thesis was to develop and validate a pilot version of a questionnaire to evaluate epistemic mistrust that underlies conspiracist ideation in adults. Relevant items were crafted by incorporating the socio-epistemic model to thoroughly examine the individuals' epistemic mistrust in institutions that broadcast information to the public. In total, the study involved …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 12. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/cfhkh/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 1. 2024
- Vedoucí: Mgr. Edita Chvojka, MSc
- Oponent: Mgr. Michal Mužík, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíBakalářský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Přijetí konspiračních teorií jako redukce nejistoty při existenci několika alternativních vysvětlení
Patrik Brtinský -
Postoj místních samospráv a institucí k výstavbě paralelní dráhy na pražském letišti Václava Havla
Dominik Kopecký -
Příčiny nedůvěry žáků a studentů ve školní autority a jejich důsledky
Andrea Vasileska -
Youtubeři jako kognitivní autority
Kristýna Šoukalová -
Persuaze: vliv autority vs. vliv emocí
Barbora Krejčí -
Spirituální zkušenost a řízené meditace: imaginativní sugestibilita a vliv autority
Jana Nenadalová -
Utváření autority učitele na 1. stupni základní školy
Eva KYRIANOVÁ -
Krize autority na druhém stupni základních škol
Karolína Šelemberková