Perspektivy českého exportu na vybrané rozvíjející se trhy – Michal Vinter
Michal Vinter
Bachelor's thesis
Perspektivy českého exportu na vybrané rozvíjející se trhy
Analysis of Czech exports to markets outside the EU
Abstract:
Česká republika došla během transformace v 90. let mnoha změn. Jednou z nich bylo dočasné opuštění trhů Východní Evropy a silný nárůst exportního podílu na trzích EU. S postupujícím časem se však zájem českých exportérů znovu obrací na kdysi opuštěné, rozvíjející se trhy. Tato práce představuje teoretické rámce, které ovlivňují vzájemný obchod ČR a zemí mimo EU a využívá analytické nástroje, k odhadu …moreAbstract:
Throughout the transformation process during 1990's has the Czech Republic undergo many important changes. One of these was the temporary abandonment of Eastern European markets and the rapid growth in export share of EU markets. With the passing of time, however, the interest of Czech exporters turned once again towards the emerging markets. This paper presents a theoretical framework that affect …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 3. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/28931
Thesis defence
- Date of defence: 22. 9. 2011
- Supervisor: Václav Gráf
- Reader: Luděk Urban
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/28931
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Národní hospodářství
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie společnosti Nissan na ruském trhu
Jindřich Polonyi -
Strategie vůči Turecku: doporučení pro americkou zahraniční politiku na základě srovnání přístupů prezidentů Obamy a Trumpa
David Uvira -
Hodnocení vlivu dominantních průmyslových zaměstnavatelů na rozvoj měst na příkladu Kopřivnice a Frenštátu pod Radhoštěm
Ondřej Myšák -
Foreign Direct Investments as a Tool for Foreign Market Penetration
Anastasiia Onyshchenko -
Foreign direct investment as a tool for foreign market penetration
Ielyzaveta Suldina -
Foreign Direct Investments as a Tool for Foreign Market Penetration
Jiří Nový -
Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets: Entry Models for companies attempting to enter the Vietnamese market.
Phuc Nguyen Hong -
Expansion to Foreign Market
Daria Dzugan