Petr KOVAŘÍK

Master's thesis

Vliv úrovně logického myšlení na úroveň přírodovědné gramotnosti 10-11 letých žáků ZŠ

Influence of logical thinking level on nature science literacy level of 10-11 years old pupils
Abstract:
Diplomová práce se zabývá dvěma fenomény současného vzdělávání - přírodovědnou gramotností a logickým myšlením. Hlavním cílem této práce bylo zjistit, zdali existuje vztah mezi úrovní logického myšlení a úrovní přírodovědné gramotnosti u žáků základních škol věku 10 - 11 let. Teoretická část této práce je zaměřena na popis a definice pojmu přírodovědná gramotnost, popis jednotlivých složek přírodovědné …more
Abstract:
The thesis examines two phenomena of contemporary education - natural science literacy and logical thinking. The main objective of this work was to establish whether there is a relationship between the level of logical thinking and the level of natural science literacy among primary school pupils aged 10 - 11 years. The theoretical part of this thesis focuses on the description and definition of the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 10. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 11. 2019
  • Supervisor: prof. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KOVAŘÍK, Petr. Vliv úrovně logického myšlení na úroveň přírodovědné gramotnosti 10-11 letých žáků ZŠ. Ústí nad Labem, 2019. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Primary School Teacher Education / Teaching in Primary Schools

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.