Bc. Yulia Savelyeva
Master's thesis
Globální marketing a lokální kultura
Global marketing and local culture
Abstract:
Cílem diplomové práce je provést rozbor marketingové komunikace firmy Starbucks Corporation na českém trhu a případně navrhnout doporučení do budoucna. První část práce představuje rozvoj globálního marketingu, vliv globalizace a změny z toho plynoucí. Dále je rozebrán význam kultury v mezinárodním marketingu. Potom se práce věnuje popisu reklamní kampaně v globálním prostředí, standardizaci, glokalizaci …moreAbstract:
This thesis aims to analyze marketing communication of Starbucks Corporation in the Czech Republic and suggest future improvements. The first part of the thesis introduces developments of global marketing and addresses impacts and changes due to recent globalization processes. These areas are then followed by an analysis of importance of local customs in international marketing. The thesis then proceeds …moreKeywords
Globalizace globální marketing lokální adaptace mezinárodní marketingová komunikace mezinárodní marketing mezinárodní reklamní kampaň mezinárodní značková strategie segmentace standardizace Starbucks Globalization global marketing international brand stratégy international marketing campaign international marketing communication international marketing local adaptation segmentation standardization
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2019
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/d8ygy/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2019
- Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
- Reader: PhDr. Petra Anýžová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
International marketing communication
Dominika Kučerová -
Forms and functions of speech acts in marketing and intercultural communication and their impact on corporate marketing communication results
Mariya Belozyorova -
An Analysis of Marketing Communication of Amnesty International
Leila Butskhrikidze -
Marketing communication of universities in Czech Republic for international students
Jino Raju Kollasserry -
How has digital marketing evolved during COVID-19 pandemic as a result of a sedentary consumer? With a focus on marketing communication strategy.
Fabiana Carrasco Cueto -
Výzkum způsobů komunikace, její vývoj a cíle v různých časových etapách nedávné historie. Konfrontace těchto způsobů komunikace s očekávanými způsoby komunikace a návrh modelu nové komunikace pro budoucnost
Pavel Hoda -
Mezinárodní marketingová komunikace
Barbora Bezvodová -
Mezinárodní marketingová komunikace Cinema City
Soňa Wollnerová