Prostředky persvaze v předvolebních kampaních – Eliška Škorpíková
Eliška Škorpíková
Bachelor's thesis
Prostředky persvaze v předvolebních kampaních
Persuasion in the Pre-election Campaigns
Abstract:
Cílem stylisticky zaměřené bakalářské práce je analýza a interpretace persvazivních lexikálních jazykových prostředků použitých v předvolební televizní debatě před druhým kolem přímé volby prezidenta České republiky v lednu roku 2018. Persvaze je vymezena jako proces, jehož synonymní pojmenování se pohybují na různých stupních škály pozitivní-negativní. V práci je také charakterizována televizní debata …moreAbstract:
The aim of this stylistic bachelor thesis is the analysis and the interpretation of lexical persuasive means used in the pre-election TV debate before the second round of direct presidential election in the Czech Republic in January 2018. The persuasion is defined as a process with synonymous naming on the positive-negative scale. In the thesis there is also a characterisation of a TV debate. The default …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 12. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dvuzh/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 1. 2019
- Supervisor: Mgr. Bc. Pavla Pilchová
- Reader: PhDr. Michal Křístek, M.Phil.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / Czech Language and Literature
Theses on a related topic
-
Persvazivní prostředky ve vybraném typu časopisů
Klára Vostrá -
Persvazivní prostředky v projevech předních českých politiků v televizních a internetových pořadech
Zbyněk Plocar -
Persvazivní jazykové prostředky mladých youtuberů (textová analýza)
Aneta HRÁNKOVÁ -
Specifické jazykové a řečové prostředky v interpelacích poslanců.
Martina BOROVCOVÁ -
Persvazivní prostředky v předvolební debatě 2013: Analýza tematické složky
Kristýna Březovská -
Předvolební prezidentské debaty v ČR: specifika a strategie řízení rozhovoru moderátorů s prezidentskými kandidáty
Petra HANUSOVÁ -
Televizní debaty v České republice a jejich role při volbách
Alena JURČOVÁ -
Analýza televizních předvolebních debat s kandidáty na prezidenta druhého kola voleb 2018
Hana JÍNOVÁ