Eliška Škorpíková

Bachelor's thesis

Prostředky persvaze v předvolebních kampaních

Persuasion in the Pre-election Campaigns
Abstract:
Cílem stylisticky zaměřené bakalářské práce je analýza a interpretace persvazivních lexikálních jazykových prostředků použitých v předvolební televizní debatě před druhým kolem přímé volby prezidenta České republiky v lednu roku 2018. Persvaze je vymezena jako proces, jehož synonymní pojmenování se pohybují na různých stupních škály pozitivní-negativní. V práci je také charakterizována televizní debata …more
Abstract:
The aim of this stylistic bachelor thesis is the analysis and the interpretation of lexical persuasive means used in the pre-election TV debate before the second round of direct presidential election in the Czech Republic in January 2018. The persuasion is defined as a process with synonymous naming on the positive-negative scale. In the thesis there is also a characterisation of a TV debate. The default …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 12. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 1. 2019
  • Supervisor: Mgr. Bc. Pavla Pilchová
  • Reader: PhDr. Michal Křístek, M.Phil.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta