Prostředky persvaze v předvolebních kampaních – Eliška Škorpíková
Eliška Škorpíková
Bakalářská práce
Prostředky persvaze v předvolebních kampaních
Persuasion in the Pre-election Campaigns
Anotace:
Cílem stylisticky zaměřené bakalářské práce je analýza a interpretace persvazivních lexikálních jazykových prostředků použitých v předvolební televizní debatě před druhým kolem přímé volby prezidenta České republiky v lednu roku 2018. Persvaze je vymezena jako proces, jehož synonymní pojmenování se pohybují na různých stupních škály pozitivní-negativní. V práci je také charakterizována televizní debata …víceAbstract:
The aim of this stylistic bachelor thesis is the analysis and the interpretation of lexical persuasive means used in the pre-election TV debate before the second round of direct presidential election in the Czech Republic in January 2018. The persuasion is defined as a process with synonymous naming on the positive-negative scale. In the thesis there is also a characterisation of a TV debate. The default …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 12. 2018
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/dvuzh/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 1. 2019
- Vedoucí: Mgr. Bc. Pavla Pilchová
- Oponent: PhDr. Michal Křístek, M.Phil.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Český jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
Persvazivní prostředky ve vybraném typu časopisů
Klára Vostrá -
Persvazivní prostředky v projevech předních českých politiků v televizních a internetových pořadech
Zbyněk Plocar -
Persvazivní jazykové prostředky mladých youtuberů (textová analýza)
Aneta HRÁNKOVÁ -
Specifické jazykové a řečové prostředky v interpelacích poslanců.
Martina BOROVCOVÁ -
Persvazivní prostředky v předvolební debatě 2013: Analýza tematické složky
Kristýna Březovská -
Předvolební prezidentské debaty v ČR: specifika a strategie řízení rozhovoru moderátorů s prezidentskými kandidáty
Petra HANUSOVÁ -
Televizní debaty v České republice a jejich role při volbách
Alena JURČOVÁ -
Analýza televizních předvolebních debat s kandidáty na prezidenta druhého kola voleb 2018
Hana JÍNOVÁ