POROVNÁNÍ ČTENÍ MAP ŠKOLNÍHO ATLASU UČITELEM A JEHO ŽÁKEM – Mgr. Markéta BEITLOVÁ
Mgr. Markéta BEITLOVÁ
Disertační práce
POROVNÁNÍ ČTENÍ MAP ŠKOLNÍHO ATLASU UČITELEM A JEHO ŽÁKEM
Comparison of map reading by teachers and students
Anotace:
Tato disertační práce na základě tří empirických studií realizovaných pomocí eye-tracking experimentů a dotazníkového šetření identifikuje způsoby čtení mapy a určuje použité strategie učitelů a jejich žáků. Při hledání těchto rozdílů byly také identifikovány problematické vyjadřovací metody a schopnost studentů získat správné informace z mapy. Dále je práce rozšířena o scientometrickou analýzu řešených …víceAbstract:
The dissertation identifies how teachers and their students read maps and what strategies they use based on three empirical studies conducted using eye-tracking experiments and a questionnaire. In the process of finding and teasing out these differences, problematic methods of cartographic expression were identified, and students' ability to extract the correct information from the map was revealed …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 6. 2021
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: prof. RNDr. Vít Voženílek, CSc., prof. RNDr. Vít Voženílek, CSc.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
BEITLOVÁ, Markéta. POROVNÁNÍ ČTENÍ MAP ŠKOLNÍHO ATLASU UČITELEM A JEHO ŽÁKEM. Olomouc, 2021. disertační práce (Ph.D.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Přírodovědecká fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Přírodovědecká fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Přírodovědecká fakultaDoktorský studijní program / obor:
Geografie / Geoinformatika a kartografie
Práce na příbuzné téma
-
Hodnocení atraktivity geografické expozice s využitím eye-tracking brýlí Tobii Glasses 3
Jiří VYSLOUŽIL -
Eye-tracking analýza statických interaktivních map s využitím nástroje ET2Spatial
Jan ŠENKEŘÍK -
HODNOCENÍ INTERAKTIVNÍ MAPY S VYUŽITÍM EYE-TRACKING TESTOVÁNÍ
Adam ŠTENCEK -
Metody a strategie na podporu výuky prvopočátečního čtení a psaní u žáků se sociálním znevýhodněním
Marta Plecitá -
Hospodářské mapy České republiky pro školní atlas pro základní školy
Mariana Hájková -
Hospodářské mapy ve školních atlasech: srovnávací analýza a návrh řešení
Petr TRAHORSCH -
Porovnání úspěšnosti žáků II. stupně základních škol při práci s mapami vytvořenými v programe ArcGIS s mapami v klasických školních atlasech
Mariana Hájková -
Školní zeměpisné atlasy
Tomáš Moravec
Název
Vložil
Vloženo
Práva