Narativita v instrumentální předehře k opeře Čarostřelec C. M. von Webera s využitím klavírního přepisu Ference Liszta – Bc. Zuzana Macháčková
Bc. Zuzana Macháčková
Diplomová práce
Narativita v instrumentální předehře k opeře Čarostřelec C. M. von Webera s využitím klavírního přepisu Ference Liszta
Narrativity in the Instrumental Ouverture of the Opera Der Freischütz (The Freeshooter) by C. M. von Weber with a Special Focus on the Piano Transcription by Franz Liszt
Anotace:
Práce aplikuje sémiotickou analýzu podle návrhu finského muzikologa Eera Tarastiho k identifikaci narativity v předehře k opeře Čarostřelec (Der Freischütz) Carla Marii von Webera. Demonstruje, jakým způsobem lze analyticky přistupovat ke zkoumání narativity v instrumentální hudbě, jak se hudební narativita projevuje v různých interpretacích díla a jak souvisí s dějem a libretem opery. Hlavním předmětem …víceAbstract:
The thesis applies a semiotic analysis as suggested and elaborated by Finnish musicologist Eero Tarasti to the identification of the narrativity in the ouverture of the opera Der Freischütz (The freeshooter) by Carl Maria von Weber. It demonstrates how we can analytically approach the research of the narrativity in instrumental music, how it is manifested in different interpretations of the work and …víceKlíčová slova
Čarostřelec Der Freischütz The Freeshooter Carl Maria von Weber sémiotická analýza hudebně-sémiotická analýza semiotic analysis narativita hudební narativita narativita v hudbě narrativity narrativity in music Eero Tarasti Ferenc Liszt Franz Liszt operní předehra ouverture Roland Barthes Richard Wagner
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 5. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/n25px/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 6. 2013
- Vedoucí: prof. PhDr. Lubomír Spurný, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Jiří Zahrádka, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
MACHÁČKOVÁ, Zuzana. \textit{Narativita v instrumentální předehře k opeře Čarostřelec C. M. von Webera s využitím klavírního přepisu Ference Liszta}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2013. Dostupné z: https://theses.cz/id/08wl5p/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Hudební věda
Práce na příbuzné téma
-
Výuka kytary na Hochschule fűr Musik C.M. von Weber v Drážďanech
Jaroslav Minář -
Vývoj klarinetového koncertu v 2. polovině 18. století a v 1. polovině 19. století (J.V.Stamic a C.M.von Weber)
Jan Řezníček -
Deutsche Kultur und Literatur im Zipser Gebiet im 19. Jh. - Karpatendeutsche Literatur im Werk von Mundartdichter Rudolf Weber
Anna Faixová -
Osobnost Carla Marii von Webera se zaměřením na Grand duo Concertant pro klarinet a klavír op. 48
Jan Juráň -
Rozbor koncertu F dur pro fagot a orchestr C. M. von Webera
Marie Dunglová -
Sémiotická analýza hudebního videoklipu Evropo dýchej
Barbora SIROVÁ -
Analýza zobrazování nahoty a erotických motivů v hudebních videoklipech
Lucie SKÝPALOVÁ -
MOŽNOSTI A LIMITY SÉMIOTICKÉ ANALÝZY PRO ROZBOR HUDEBNÍCH VIDEOKLIPŮ
Marie MEIXNEROVÁ