Bc. Eva Benešová
Master's thesis
Learner Autonomy
Learner Autonomy
Abstract:
This master thesis deals with the issue of learner autonomy in English language learning. It is divided into the theoretical and empirical part. The theoretical part describes ways of learner autonomy development within and outside of the Czech educational system. Also it aims to identify factors that influence learner autonomy development. The empirical part is a case study of a selected elementary …moreAbstract:
Tato diplomová práce je věnována tématu autonomie žáka ve výuce anglického jazyka. Dělí se na teoretickou a empirickou část. Teoretická část popisuje způsoby rozvoje autonomie žáků v rámci i vně českého vzdělávacího systému. Rovněž se soustředí na identifikaci faktorů, které ovlivňují rozvoj žákovy autonomie. Empirická část je případová studie vybrané třídy základní školy. Jejím cílem bylo popsat, …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 8. 2015
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2016
- Supervisor: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Benešová, Eva. Learner Autonomy. Pardubice, 2015. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyMaster programme / field:
Teacher Education for Lower Secondary Schools / English Language Teacher Education
Theses on a related topic
-
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Návaznost výuky anglického jazyka z mateřských škol do škol základních - výuka slovní zásoby
Monika Palánová -
Role mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka
Dan KONEČNÝ -
Rozsah využití mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základních škol
Kateřina PLÍVOVÁ -
Výuka anglického jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy
Bára Forejtová -
Výuka výslovnosti anglického jazyka na druhém stupni základních škol
Kateřina Jezdinská -
Didaktické využití filmu "The Shawshank Redemption" ve výuce anglického jazyka:Výuka jazyka současně se zpřístupněním odlišné kultury
Naděžda Vacatová -
Přínosy užívání mateřského jazyka v hodinách anglického jazyka
Martina CHVÁLOVÁ