Spotřebitelské chování vybrané národnosti v cestovním ruchu při návštěvě ČR – Bc. Barbora Hanáková
Bc. Barbora Hanáková
Master's thesis
Spotřebitelské chování vybrané národnosti v cestovním ruchu při návštěvě ČR
Consumer behavior of selected nationality in tourism when visiting the Czech Republic
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na průzkum spotřebitelského chování italských turistů při návštěvě České republiky. V teoretické části jsou popsány počátky cestování a jeho vývoj ve světě i v České republice. Dále jsou definovány pojmy z oblasti cestovního ruchu a vymezen mezinárodní cestovní ruch. Na závěr teoretické části je přiblížena mentalita Italů a důvody k volbě této národnosti. V praktické části …moreAbstract:
The diploma thesis has been focused on a consumer´s behaviour survey of Italian tourists visiting the Czech Republic. The theoretical part describes the beginning of travelling and it´s development in the whole world and in the Czech Republic. Furthermore, tourism terms are defined and international tourism is specified. The mentality of Italians and the reasons for choosing this nationality are presented …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2021
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/v5wui/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2021
- Supervisor: Ing. Petr Tiefenböck
- Reader: doc. Ing. Alžběta Kiráľová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HANÁKOVÁ, Barbora. \textit{Spotřebitelské chování vybrané národnosti v cestovním ruchu při návštěvě ČR}. Online. Master's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2021. Available from: https://theses.cz/id/09h6ng/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Master programme / field:
Urban and Regional Development / Urban and Regional Development Management
Theses on a related topic
-
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova