Bc. Jan Zbořil

Master's thesis

Zákazníky vnímaná hodnota značky Red Bull ve srovnání s vybranými značkami energetických nápojů

Customer-based Red Bull brand equity in comparison to other brands of energy drinks
Abstract:
Tématem práce je zhodnocení hodnoty značky Red Bull vnímané zákazníky v porovnání s vybranými konkurenčními značkami. V teoretické části práce rozlišuje a vymezuje pojmy hodnota zákazníka a hodnota pro zákazníka. Detailněji se zabývá především značkou, jejím členěním na jednotlivé atributy, její hodnotou pro zákazníka a teoretickými přístupy, které ji vymezují. Práce předkládá a popisuje modely tvorby …more
Abstract:
The topic of the thesis is to evaluate the brand value of Red Bull as perceived by customers in comparison with selected competing brands. The theoretical part of the thesis distinguishes and defines the concepts of customer value and value to the customer. It deals in detail with the brand theory, its division into individual attributes, its value to the customers and the theoretical approaches that …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 6. 2022

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Jitka Burešová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Zbořil, Jan. Zákazníky vnímaná hodnota značky Red Bull ve srovnání s vybranými značkami energetických nápojů. Liberec, 2022. diplomová práce (Ing.). Technická univerzita v Liberci. Ekonomická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Ekonomická fakulta

Technical University of Liberec

Faculty of Economics

Master programme / field:
Business Administration / Marketing and International Trade