Kamila Steinbartová

Bachelor's thesis

Etický pohled na personalizaci reklamy s využitím umělé inteligence

Ethical View Of Advertisement Personalization Using Artificial Intelligence
Abstract:
Tato práce se zabývá posouzením etických faktorů personalizovaného marketingu s užitím umělé inteligence. Cílem práce je upozornit na faktory eticky nejproblematičtější. V práci jsou popsány formy personalizovaného marketingu a vysvětlena role umělé inteligence. Práce dále vysvětluje a diskutuje vybrané faktory etického marketingu. Data na rozbor byla získána z dotazníku, který byl vytvořen a distribuován …more
Abstract:
This paper deals with the assessment of the factors of ethical marketing personalized using artificial intelligence. The aim is to highlight the factors most ethically problematic. Furthermore, the paper describes the forms of personalized marketing and explains the role of artificial intelligence. Then the chosen factors of ethical marketing were explained and assessed based on the forms taken by …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 6. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2020
  • Supervisor: Tomáš Sigmund
  • Reader: Radim Čermák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/80227