Listening in English Classes: Learners' Perspective – Michaela Procházková
Michaela Procházková
Bachelor's thesis
Listening in English Classes: Learners' Perspective
Listening in English Classes: Learners' Perspective
Abstract:
This bachelor thesis deals with listening in English classes and the learners' perspective on the listening skill in the context of Czech elementary schools. In the theoretical part, the Framework Educational Programme for Basic Education and the foreign language section is mentioned as well as the Common European Framework of Reference for Languages, from which the communicative competences are discussed …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá poslechem v hodinách anglického jazyka a pohledem žáků na poslechovou dovednost v kontextu českých základních škol. Teoretická část se věnuje Rámcovému vzdělávacímu programu pro základní vzdělávání a sekci pro cizí jazyk v něm zmíněnou. Následně je zmíněn Společný evropský referenční rámec, a to především v něm uvedené komunikační kompetence. V práci jsou dále vypsány …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 3. 2017
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2017
- Supervisor: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Procházková, Michaela. Listening in English Classes: Learners' Perspective. Pardubice, 2017. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education
Theses on a related topic
-
Jazykové kompetence všeobecných sester pro práci v zahraničí
Markéta ZEDNÍČKOVÁ -
Mobile Music Studies: mapování nového oboru se zaměřením na poslech hudby a technologie
Jan Špičák -
Poslech vážné hudby v hudební výchově a jeho pozitivní vliv na žáky základních škol
Vilma Křiváková -
Hudební nástroje a poslech v muzikoterapii
Lenka Kollárová -
Poslech a poslechové činnosti v hodinách hudební výchovy na 2. stupni základní školy
Ludmila ČÁBLOVÁ -
Čtení a poslech ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
Barbora ŠUPÍKOVÁ -
Audioknihy na trhu a jejich poslech
Dagmar Nárožná -
Návrh bluetooth přijímacího modulu pro bezdrátový poslech hudby
Miroslav VANC