L'immortalité de la haute couture française des années 1920 et 1950 – Martina BORSICZKÁ
Martina BORSICZKÁ
Bachelor's thesis
L'immortalité de la haute couture française des années 1920 et 1950
The Immortality of the French Haute Couture of the 1920s and 1950s
Abstract:
The thesis brings a new point of view to haute couture and creation of Coco Chanel and Christiana Dior, especially on their influence on contemporary fashion designers. Via research and study of professional literature it compares the current position of haute couture with the position it occupied in the 1920s and 1950s. Through the agency of the information obtained, the author tries to find out whether …moreAbstract:
Práce přináší nový pohled na odvětví haute couture a na tvorbu Coco Chanel a Christiana Diora, především na jejich vliv na současné módní návrháře. S pomocí výzkumu a studia odborné literatury srovnává aktuální pozici haute couture s pozicí, jakou zaujímala ve dvacátých a padesátých letech 20. století. Prostřednictvím těchto získaných údajů se autorka snaží zjistit, zdali může být haute couture dvacátých …more
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2018
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Lucie Divišová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BORSICZKÁ, Martina. \textit{L'immortalité de la haute couture fran\c caise des années 1920 et 1950}. Online. Bachelor's thesis. Plzeň: University of West Bohemia, Faculty of Philosophy and Arts. 2018. Available from: https://theses.cz/id/0a9y2p/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
BORSICZKÁ, Martina. L'immortalité de la haute couture française des années 1920 et 1950. Plzeň, 2018. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of Philosophy and ArtsBachelor programme / field:
Linguistics / Foreign Languages for Business
Theses on a related topic
-
Role image v marketingovém řízení luxusní značky Christian Dior
Patrycja Szuściková -
Autorská kolekce obuvi a doplňků inspirovaná osobností a tvorbou Christiana Diora
Zuzana Ondrušíková -
Haute couture na pomezí estetické a praktické funkce
Kateřina Protivná -
La naissance et l'évolution de la haute couture
Ellen KRIVOŇÁKOVÁ -
Módní tvorba v České republice aneb jak vytvořit úspěšnou módní značku
Sandra Adamčíková -
1. Teoretická část:\nl{}Skupinová módní fotografie\nl{}\nl{}2. Praktická část:\nl{}a) katalog výrobků nebo služeb: Módní katalog\nl{}b) volný výstavní soubor: Teorie exempláře
Eliška KYSELKOVÁ -
Vliv pandemie COVID-19 na módní průmysl
Michaela Mališová -
Média a módní průmysl
Veronika Jirásková