Teaching Vocabulary in English Language Classes at the Lower Secondary Level – Michal Šindelář
Michal Šindelář
Bachelor's thesis
Teaching Vocabulary in English Language Classes at the Lower Secondary Level
Vocabulary Development in English Language Classes
Abstract:
The bachelor thesis discusses vocabulary development in English language classes on the lower secondary level, more specifically, exercises developing vocabulary will be evaluated. In the theoretical part, the general aim of English language teaching was established with the help of curricular documents. Then, School Education program is defined more in detail. In the next chapter, the terms of word …moreAbstract:
Bakalářská práce se zabývá rozvojem slovní zásoby v hodinách anglického jazyka na druhém stupni základní školy, respektive hodnocením aktivit rozvíjejících slovní zásobu. V teoretické části je nejprve vymezen obecný cíl výuky anglického jazyka s pomocí kurikulárních dokumentů. Poté je blíže specifikován školní vzdělávací program. V další kapitole je charakterizován pojem slova a slovní zásoby. Je zde …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Helena Zitková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠINDELÁŘ, Michal. \textit{Teaching Vocabulary in English Language Classes at the Lower Secondary Level}. Online. Bachelor's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy. 2023. Available from: https://theses.cz/id/0avw4y/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Šindelář, Michal. Teaching Vocabulary in English Language Classes at the Lower Secondary Level. Pardubice, 2023. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
English Language / English for Education
Theses on a related topic
-
Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci
Barbora Al Ajeilat -
Autoregulace učení a strategie učení pro oblast slovní zásoby u žáků ZŠ
Jan Moudrý -
Strategie učení slovní zásoby z pohledu studentů anglického jazyka
Barbora HANZLOVSKÁ -
Strategie učení se slovní zásoby mezi hráči MMORPG
Jakub SMRČKA -
Strategie slovní zásoby u studentů a učitelů střední zdravotnické školy v německém jazyce
Kateřina Moudrá -
Aspekty znalosti slovní zásoby v učebnicích anglického jazyka na 2. stupni základní školy
Michaela Trnová -
Vývoj vybrané slovní zásoby v oblasti čistoty a hygieny
Klára Bílková -
Využití paměťových strategií ve výuce slovní zásoby
Štěpánka Klimajová