Bc. Veronika Tůmová

Bachelor's thesis

Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky

The analysis of merchandising and shopping atmosphere in selected retail store
Abstract:
Tato práce se zabývá teorií nákupní atmosféry a merchandisingu. Cílem je analyzovat nákupní atmosféru a uplatňování merchandisingových zásad u vybrané obchodní jednotky, porovnat ji s konkurencí a stanovit návrhy na zlepšení. Hlavní maloobchodní jednotkou byl zvolen hypermarket Albert, který je porovnáván s hypermarkety Tesco Extra a Kaufland. Všechny zvolené jednotky se nachází v Plzni v okruhu do …more
Abstract:
The bachelor thesis deal with theories of shopping atmosphere and merchandising. The aim is to analyze shopping atmosphere and apply merchandising rules to the commercial unit, to compare it with competition and make suggest improvement. The main commercial unit was chosen hypermarket Albert, which is compared with hypermarkets Tesco Extra and Kaufland. All of this commercial units are located in Pilsen …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2015
  • Supervisor: Ing. Lukáš Kučera
  • Reader: Ing. Josef Medek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích