Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky – Bc. Veronika Tůmová
Bc. Veronika Tůmová
Bachelor's thesis
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
The analysis of merchandising and shopping atmosphere in selected retail store
Abstract:
Tato práce se zabývá teorií nákupní atmosféry a merchandisingu. Cílem je analyzovat nákupní atmosféru a uplatňování merchandisingových zásad u vybrané obchodní jednotky, porovnat ji s konkurencí a stanovit návrhy na zlepšení. Hlavní maloobchodní jednotkou byl zvolen hypermarket Albert, který je porovnáván s hypermarkety Tesco Extra a Kaufland. Všechny zvolené jednotky se nachází v Plzni v okruhu do …moreAbstract:
The bachelor thesis deal with theories of shopping atmosphere and merchandising. The aim is to analyze shopping atmosphere and apply merchandising rules to the commercial unit, to compare it with competition and make suggest improvement. The main commercial unit was chosen hypermarket Albert, which is compared with hypermarkets Tesco Extra and Kaufland. All of this commercial units are located in Pilsen …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2015
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/mlww1/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2015
- Supervisor: Ing. Lukáš Kučera
- Reader: Ing. Josef Medek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TŮMOVÁ, Veronika. \textit{Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2015. Available from: https://theses.cz/id/0b56nh/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Veronika Grznáriková -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Martina Jechová -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Lenka Bínová -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Denis Mašek -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Dana Kůrková -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Andrea Dvořáková -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Veronika Mrkvičková -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Miroslav Vojta