Petr Pauer

Master's thesis

Poznámky pro začínajícího střihače

Notes for yong editors

Abstract:
Proč se stát střihačem? Proč se věnovat něčemu, co je ohraničeno jen čtyřmi stěnami stropem a podlahou? A jaké jsou vůbec tvůrčí možnosti při střihu filmu? Diplomová práce ?Poznámky pro začínajícího střihače? není jen o procesu filmové tvorby, ale odpovídá i na obecné otázky rozmanitých frustrací tvůrců filmu. Jak vyřešit střihačovu klaustrofobii? Jak vyjít s režisérovou sebestředností? Z kterého konce …more
Abstract:
Why should one become an editor? Why should one dedicate to profession which is ?trapped? in between four walls, condemned to one small room? And, when it comes to creativity, what are the real possibilities for editor to be creative and to express her or himself? These are some of the questions raised in master thesis by Petr Pauer, called ?Notes for young editors! ?. This ?handbook? is instruction …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2009
  • Supervisor: Ivo Trajkov
  • Reader: Jan Daňhel

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenční smlouvě souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické;
In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form;

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 29. 10. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna

Akademie múzických umění v Praze

Filmová a televizní fakulta AMU

Master programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.