Bc. Martin Lepeška
Bachelor's thesis
Herní 2D engine v Javě
Herní 2D engine v Javě
Abstract:
Práce se zabývá tvorbou 2D herního enginu v Javě. V první části jsou představeny vybrané herní enginy a rozhraní pro tvorbu grafických aplikací a knihoven. Následně jsou představeny pouţité souborové formáty. Druhá část se zabývá základními algoritmy a návrhem praktické části.Abstract:
This work is about developing 2D game engine in Java. First part introduces selected game engines and interfaces for creation of graphical applications and libraries. Additionaly, there are introduced used file formats. Second part deals with basic algorhitms and design of engine.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2017
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2017
- Supervisor: Ing. Zdeněk Šilar, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Lepeška, Martin. Herní 2D engine v Javě. Pardubice, 2017. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta elektrotechniky a informatiky
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta elektrotechniky a informatikyUniversity of Pardubice
Faculty of Electrical Engineering and InformaticsBachelor programme / field:
Information Technology / Information Technology
Theses on a related topic
-
Jednoduchý herní engine pro Android
Michal Zich