Prostor jako platforma pro audiovizuální intervenci – Adéla KOPECKÁ
Adéla KOPECKÁ
Master's thesis
Prostor jako platforma pro audiovizuální intervenci
Space as a platform for audiovisual intervention
Abstract:
Práce se věnuje fenomenologickému pojetí prostoru u Maurice Merleau-Pontyho a zároveň hledá aspekty prostorovosti v případě audiovizuální tvorby. Tyto myšlenky se snaží aplikovat na vybraných uměleckých dílech a klade si za cíl poskytnout teoretický základ pro úvahy nad vztahem uměleckého díla a jeho diváka skrze prožívaný prostor.Abstract:
This diploma thesis deals with phenomenological conception of space in works of Maurice Merleau-Ponty and also searches for aspects of spatiality in case of audiovisual production. This work tries to apply forementioned thoughts on selected pieces of art and aims on establishment of theoretical background for reflections on relationship between piece of art and its spectator through lived space.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2017
Thesis defence
- Supervisor: doc. PhDr. Tomáš Pavlíček, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOPECKÁ, Adéla. \textit{Prostor jako platforma pro audiovizuální intervenci}. Online. Master's thesis. Ústí nad Labem: University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labem, Faculty of Art and Design. 2017. Available from: https://theses.cz/id/0cibdk/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
KOPECKÁ, Adéla. Prostor jako platforma pro audiovizuální intervenci. Ústí nad Labem, 2017. diplomová práce (MgA.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta umění a designu
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta umění a designuJAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM
Faculty of Art and DesignMaster programme / field:
Fine Art / Curatorship Studies