Kateřina ELZNICOVÁ

Bachelor's thesis

Skupina Zrní a její místo v širším kontextu alternativní hudby

The band Zrní and its place in the wider context of alternative music
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vymezení alternativní kultury a mainstreamu. Hlavní část práce je věnovaná historii a především samotné tvorbě kapely Zrní, což je hudební skupina stojící přímo na pomezí těchto dvou sfér, které dnes, jak práce dokazuje již nestojí proti sobě ale do sebe přesahují a navzájem se ovlivňují. Práce také obsahuje tematicko-poetickou analýzu textů. V této práci …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the current problem of defining alternative culture and mainstream. The main part of thesis is devoted to history and especially to the work and poetic lyrics of the band Zrní, which is a music group standing right in border of those two spheres, which, as the thesis shows, are not standing against to each other anymore, but helping to define and influence each other …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PaedDr. Jiří Staněk, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ELZNICOVÁ, Kateřina. Skupina Zrní a její místo v širším kontextu alternativní hudby. Plzeň, 2016. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / Czech Language in Education

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.