Bc. Kateřina Černá

Master's thesis

Brand aktivismus a generace Z

Brand Activism and Generation Z
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zhodnotit vztah generace Z k brand aktivismu. Teoretická část se věnuje složkám hodnoty značky, následně brand aktivismu a generaci Z. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum vycházející z polostrukturovaného rozhovoru. Výsledek tematické analýzy popisuje, jak brand aktivismus ovlivňuje hodnotu značky a odhaluje deset faktorů ovlivňujících vztah generace Z k brand aktivismu …more
Abstract:
The aim of this thesis is to evaluate the relationship of Generation Z to brand activism. The theoretical part focuses on the components of brand value, followed by the characteristics of brand activism and Generation Z. The practical part consists of qualitative research based on a semi-structured interview. The result of the thematic analysis describes how brand activism affects brand value and reveals …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 1. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 1. 2024
  • Supervisor: Ing. Ladislava Kuchynková, Ph.D.
  • Reader: Ing. Renata Čuhlová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Masaryk University

Faculty of Economics and Administration

Master programme / field:
Business Management / Business Management

Theses on a related topic