Kvalitativní porovnání přístupu koučujících psychologů a koučů bez psychologického vzdělání ke koučinku – Bc. Barbora Křenková
Bc. Barbora Křenková
Master's thesis
Kvalitativní porovnání přístupu koučujících psychologů a koučů bez psychologického vzdělání ke koučinku
Qualitative comparison of the approach to coaching of coaching psychologists and coaches without psychology education
Abstract:
Cílem práce je porovnat přístup koučujících psychologů a koučů bez psychologického vzdělání ke koučinku. Provedli jsme 8 rozhovorů, které jsme interpretovali pomocí metod IPA a popsali jsme následující rozdíly mezi skupinami: Odtrženost vs. sdílený kontext, Odbornost vs. lidskost, Rozpoznání limitu: znalost vs. zkušenost, Supervize vs. mentoring, Účel zápisu: pro vlastní potřebu vs. pro klienta, Etické …moreAbstract:
The aim is to compare the approach to coaching of coaching psychologists and coaches without psychology education. After interpreting 8 interviews using IPA methods, following differences between groups are described: Detachment vs. shared context, Expertise vs. humanity, Recognizing the limit: knowledge vs. experience, Supervision vs. mentoring, Purpose of record: for own use vs. for the client, Ethical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ctrst/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2024
- Supervisor: PhDr. Zuzana Slováčková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Michal Hummel
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KŘENKOVÁ, Barbora. \textit{Kvalitativní porovnání přístupu koučujících psychologů a koučů bez psychologického vzdělání ke koučinku}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2024. Available from: https://theses.cz/id/0fssgk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Psychology / Psychology