Didaktické funkce nonverbálních prvků jako prostředek transformace učiva v učebnicích zeměpisu pro 2. stupeň základní školy – Bc. Tereza Labajová
Bc. Tereza Labajová
Diplomová práce
Didaktické funkce nonverbálních prvků jako prostředek transformace učiva v učebnicích zeměpisu pro 2. stupeň základní školy
Didactical functions of nonverbal items as an instrument of didactical transformation in Czech geography textbooks for lower secondary education
Anotace:
Diplomová práce se zabývá problematikou nonverbálních prvků v učebnicích zeměpisu, konkrétně zkoumá jejich didaktické funkce. Teoretická část se vztahuje nejprve k širším souvislostem řešené problematiky, jako je princip názornosti, vizualizace, transformace učiva a učebnice jako edukační médium, na což navazuje pojednání o nonverbálních prvcích. Empirická část zahrnuje dvě výzkumná šetření. První …víceAbstract:
The diploma thesis deals with the issue of nonverbal items in Geography textbooks, specifically it is focused on their didactic functions. The theoretical part refers first to the broader context of the solved problem, such as the principle of clarity, visualization, curriculum transformation and textbooks as an educational medium, what follows discourse of nonverbal items. In the empirical part, the …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 4. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ao4x7/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 5. 2015
- Vedoucí: Mgr. Tomáš Janko, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Karolína Pešková, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
LABAJOVÁ, Tereza. \textit{Didaktické funkce nonverbálních prvků jako prostředek transformace učiva v učebnicích zeměpisu pro 2. stupeň základní školy}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2015. Dostupné z: https://theses.cz/id/0gng36/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství zeměpisu pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Nonverbální prvky v učebnicích zeměpisu jako nástroj didaktické transformace
Tomáš Janko -
Porovnání nonverbálních prvků v českých a anglických učebnicích zeměpisu
Adéla MAREŠOVÁ -
Analýza nonverbálních prvků v českých učebnicích zeměpisu SŠ
Adéla MAREŠOVÁ -
Porovnání nonverbálních prvků v českých a anglických učebnicích zeměpisu
Adéla MAREŠOVÁ -
Nonverbální prvky v učebnicích zeměpisu jako nástroj didaktické transformace
Tomáš Janko -
Systém vzdělávání a výuka zeměpisu na nižším sekundárním stupni v České republice a v Německu (komparativní analýza)
Pavel VÍT -
Analýza nonverbálních prvků v českých učebnicích zeměpisu SŠ
Adéla MAREŠOVÁ -
Porovnání nonverbálních prvků v českých a anglických učebnicích zeměpisu
Adéla MAREŠOVÁ