Didaktické funkce nonverbálních prvků jako prostředek transformace učiva v učebnicích zeměpisu pro 2. stupeň základní školy – Bc. Tereza Labajová
Bc. Tereza Labajová
Master's thesis
Didaktické funkce nonverbálních prvků jako prostředek transformace učiva v učebnicích zeměpisu pro 2. stupeň základní školy
Didactical functions of nonverbal items as an instrument of didactical transformation in Czech geography textbooks for lower secondary education
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou nonverbálních prvků v učebnicích zeměpisu, konkrétně zkoumá jejich didaktické funkce. Teoretická část se vztahuje nejprve k širším souvislostem řešené problematiky, jako je princip názornosti, vizualizace, transformace učiva a učebnice jako edukační médium, na což navazuje pojednání o nonverbálních prvcích. Empirická část zahrnuje dvě výzkumná šetření. První …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the issue of nonverbal items in Geography textbooks, specifically it is focused on their didactic functions. The theoretical part refers first to the broader context of the solved problem, such as the principle of clarity, visualization, curriculum transformation and textbooks as an educational medium, what follows discourse of nonverbal items. In the empirical part, the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ao4x7/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 5. 2015
- Supervisor: Mgr. Tomáš Janko, Ph.D.
- Reader: Mgr. Karolína Pešková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LABAJOVÁ, Tereza. \textit{Didaktické funkce nonverbálních prvků jako prostředek transformace učiva v učebnicích zeměpisu pro 2. stupeň základní školy}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/0gng36/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství matematiky pro základní školy
Theses on a related topic
-
Nonverbální prvky v učebnicích zeměpisu jako nástroj didaktické transformace
Tomáš Janko -
Porovnání nonverbálních prvků v českých a anglických učebnicích zeměpisu
Adéla MAREŠOVÁ -
Analýza nonverbálních prvků v českých učebnicích zeměpisu SŠ
Adéla MAREŠOVÁ -
Porovnání nonverbálních prvků v českých a anglických učebnicích zeměpisu
Adéla MAREŠOVÁ -
Nonverbální prvky v učebnicích zeměpisu jako nástroj didaktické transformace
Tomáš Janko -
Systém vzdělávání a výuka zeměpisu na nižším sekundárním stupni v České republice a v Německu (komparativní analýza)
Pavel VÍT -
Analýza nonverbálních prvků v českých učebnicích zeměpisu SŠ
Adéla MAREŠOVÁ -
Porovnání nonverbálních prvků v českých a anglických učebnicích zeměpisu
Adéla MAREŠOVÁ