Bc. Michaela Panenková

Master's thesis

Marketing a management měst a obcí

Marketing and management of Cities and Towns
Abstract:
Abstrakt Diplomová práce se zabývá vývojem marketingu měst a obcí a poukazuje na důležitost a potřebu tohoto marketingu, na jeho specifika a zároveň popisuje jednotlivé části řízení měst a obcí, jehož cílem by měla být dlouhodobá konkurenceschopnost daného území, nalezení cesty k akčnímu a projektově orientovanému regionálnímu rozvoji. Marketing a management není „pomocníkem“ jen v soukromé sféře, …more
Abstract:
Abstract Diploma thesis deals with development of marketing of cities and villages and adverts to importance and need of this kind of marketing and to its specifics. Diploma thesis simultaneously describes particular parts of management of cities and villages, of which goal should be long-term competitiveness of given area and finding a way to a favorable and project oriented regional development. …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2012
  • Supervisor: Ing. Pavel Klička
  • Reader: prof. PhDr. Karel Lacina, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní