Bc. Jakub Forman

Master's thesis

Použitelnost vzdělávacích her založených na interakci pomocí rozpoznávání řeči

Usability of educational games based on interaction via speech recognition
Abstract:
Teoretická část práce se zabývá popisem současných trendů v oblasti vzdělávacích her, vymezením technologií využívaných pro interakci člověka s počítačem, včetně podrobnějšího popisu technologie rozpoznávání řeči, a definuje testování použitelnosti se zaměřením na hry. V praktické části pak bylo provedeno uživatelské testování vzdělávací hry Spell up, s použitím metody SeGUE. Závěr práce obsahuje interpretaci …more
Abstract:
The theoretical part of the thesis describes current trends in educational games, definition of technologies used for human-computer interaction, including a detailed description of speech recognition technology, and defines usability testing with a focus on usability games. In the practical part, user testing of educational game Spell up was conducted, using the SeGUE method. The final part contains …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2015
  • Supervisor: Mgr. Tomáš Bouda
  • Reader: RNDr. Michal Černý

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta