Reading with the blind mind: qualitative study – Bc. Kristýna Slámová
Bc. Kristýna Slámová
Bakalářská práce
Reading with the blind mind: qualitative study
Reading with the blind mind: qualitative study
Anotace:
Tato práce se věnuje tomu, jak lidé s aphantasií prožívají čtení. První část je zaměřená na to, co pojem aphantasie znamená, jak může člověka ovlivnit, jak se diagnostikuje ve výzkumu a jak se výzkum spojený s ní postupně vyvíjel. Druhou částí je kvalitativní výzkum realizovaný s pomocí polostrukturovaného dotazníku prostřednictvím rozhovorů s lidmi, kteří se identifikují jako aphantazijní. Při výběru …víceAbstract:
This bachelor’s work is devoted to how people with aphantasia experience reading. The first part focuses on what the term aphantasia means, how it can affect a person, how it’s diagnosed in research, and how research connected with it has evolved over time. The second part is qualitative research carried out with the help of a semi-structured questionnaire through interviews with people who identify …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 7. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ix8qs/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 8. 2022
- Vedoucí: Mgr. Tomáš Marek
- Oponent: Mgr. Jan Vokřál
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Informační studia a knihovnictví / Informační studia a knihovnictví
Práce na příbuzné téma
-
Maladaptive daydreaming and vividness of visual imagery
Aneta Gronová -
Senzorická senzitivita, osobnostné dimenzie a mindfulness ako prediktory živosti vizuálnej predstavivosti
Alexandra Ružičková -
Political and technological imagination of the Planetary
Lukáš Likavčan -
Proces čtení v estetické teorii: konkretizace a akt čtení
Kateřina Kalousová -
Podpora čtení v situaci společného čtení žáků 1. stupně základní školy
Tereza Šopíková -
Porovnání úrovně hlasitého čtení a čtení s porozuměním u žáků 2. ročníku základní školy
Vlasta Moravcová -
Vývoj učebnic angličtiny řady Headway se zaměřením na rozvoj řečové dovednosti čtení na úrovni B1
Kateřina Havlíková -
Bibliotéka zábavného čtení a revue Denice Jakuba Malého mezi zábavou a poučením
Marek Želísko